In iedere markt thuis

Het is ons niet snel te gek.

Eerste kwartaal 2018; risico's verzekeren

Wij zijn "opgevoed" in een verzekeringsweVerzekerbare risico's reld waarin zo'n beetje alles te verzekeren was. De risico's werden door de verzekeraar  beoordeeld, de voorwaarden bepaald en met de juiste prijs (premie) kon de polis worden afgegeven. De verharde markt zet zich in 2018 voort, zodat er onverzekerbare risico's ontstaan. Wij verwachten dat de ingezette lijn nog minimaal jaren zal aanhouden.

Verzekeraars houden steeds meer de boot af, voorwaarden worden aangescherpt en de premies gaan (fors) omhoog.  We hebben dit in 2018 zien gebeuren en de komende jaren worden we hier meer mee geconfronteerd. Premieverhogingen van 15 tot 25 % zijn geen uitzondering meer! Buitenlandse verzekeraars komen met interesse naar Nederland en het verzekeren op de verzekeringsbeurs neemt toe. Wij blijven ons inzetten om uw risico's tegen acceptabele voorwaarden en premies verzekerd te houden.

Cyberaanvallen

Cyber is een risico waar we in het verleden nauwelijks mee te maken hadden en waar de meeste mensen ook nog niet van hadden gehoord. Toch werd hier in de jaren zeventig en tachtig van de vorige eeuw al meer geëxperimenteerd. Cyberterrorisme is het gebruik van op internet gebaseerde aanvallen in terroristische activiteiten, waaronder daden van opzettelijke en grootschalige verstoring van computernetwerken, in het bijzonder van personal computers aangesloten op het internet, door middel van hulpmiddelen, zoals computervirussen.

Afgelopen jaar zijn er verschillende cyberaanvallen geweest op de Belastingdienst, verschillende banken maar ook op kleine bedrijven. Denk daarbij aan het voorbeeld dat uw pinmachine een dag of langer niet werkzaam is door hackers. Hoeveel omzet loopt u dan mis? Een dergelijke aanval is een verzekerde rubriek op de Cyberverzekering. Maar liefst 98 % van de ondernemers kan te maken krijgen met een cyberaanval en het merendeel heeft nog geen verzekering hiervoor afgesloten.

Lees hier meer over cyber en de cyberverzekering.

Nieuwe auto's, nieuwe risico's

Er breekt een nieuw tijdperk aan als het gaat om het verzekereren van auto's en het herstellen daarvan. Tesla's behoren tot de meest begeerde auto's op de Nederlandse weg. Ongekend snel, ontzettend chique en natuurlijk nooit meer tanken. Lang niet alle verzekeraars accepteren de Tesla Model S en Model X. Soms omdat ze een maximale nieuwwaardeTesla verzekering hanteren voor hun autoverzekering, maar ook om veiligheidsredenen.  Tesla-bezitters merken dat hun verzekeringspremie in de lift zit. Verhogingen van 60 tot 70 procent zijn geen uitzondering. Dat heeft niet alleen met (gedeeltelijke) diefstallen te maken, maar ook met de kosten van de reparaties. Het repareren van een Tesla is complex en kan vaak alleen door Tesla zelf uitgevoerd worden.

Meer merken gaan komen met volledig elektrische auto's en de ontwikkelingen rond het rijden op waterstof gaan hard. Het ttraditioneel verzekeren en repareren heeft al een nieuwe weg ingeslagen.

Lees hier mee over het verzekeren van exclusieve auto's

Zonnepanelen, een nieuw straatbeeld

Opzichtig zijn ze vaak al niet meer waardoor de zonnepanelen bijna niet meer opvallen.  Indien de zonnepanelen op een eigen woning liggen, dan vallen de zonnepanelen in bijna alle gevallen onder de bestaande opstalverzekering van de woning. Bent u geen eigenaar van de woning of staan de zonnepanelen in de tuin, dan is het verstandig om te kijken of een extra verzekering nodig is. De mogelijkheid bestaat om de zonnepanelen mee te verzekeren op de inboedelverzekering.

Denkt u dat er een kans is dat uw zonnepanelen beschadigd kunnen raken door andere oorzaken dan omschreven in de polisvoorwaarden kan het verstandig zijn om uw verzekering uit te breiden met de zogenaamde ‘alle van buiten komende onheilen dekking’. Deze verzekering geeft een bredere dekking dan de standaard opstalverzekering. Als u zonnepanelen heeft laten zetten op uw huis kan de waarde van uw huis of opstal significant vergroot zijn. Het kan daarom verstandig zijn om uw verzekerde som opnieuw te bepalen om onderverzekering te voorkomen.

Lees hier mee over het verzekeren van zonnepanelen

Nieuwsbrieven uit het eerste kwartaal

Dit zijn de nieuwsbrieven die wij in het tweede kwartaal hebben uitgegeven. De hyperlinks in de nieuwsbrieven werken niet meer maar de onderwerpen zijn op onze site in de zoekbalk terug te vinden.

nieuwsbrief februari

Direct contact Stel uw vraag Afspraak maken

Welkom bij Quorim

De oorsprong van Quorim gaat vele jaren terug. De rechtsvoorgangers zijn al in de jaren zeventig begonnen met het adviseren van bedrijven en particulieren. Op onze site treft u regelmatig nieuwsonderwerpen aan die u als particulier of als bedrijf kunnen helpen bij het maken van uw keuzes. Wij adviseren ondernemers en particulieren op het gebied van risicobeheer en verzekeringsoplossingen.

Sinds 2023 maakt Quorim onderdeel uit van Summa Groep.

Quorim BV

Pettelaarpark 110 (hoofdkantoor)

5216 PS  's-Hertogenbosch

Fax: 088-7654099
info@quorim.nl

Direct contact

Telefoon

info@quorim.nl

Adresgegevens

Vestiging 's-Hertogenbosch

Pettelaarpark 110 (hoofdkantoor)

5216 PS  's-Hertogenbosch

Vestiging Ekkersrijt
Ekkersrijt 4607
5692 DR Son en Breugel

Van maandag t/m vrijdag geopend
van 08.30 uur tot 17:30 uur *

Stel uw vraag

Wij staan u graag te woord! Vul uw vraag en gegevens in en wij reageren zo snel mogelijk.

Afspraak maken

Direct contact