Wij staan voor u klaar.

Ook als het even tegen zit.

Geachte lezer ,

Zorgverzekeraar ONVZ heeft een krasje opgelopen. De verzekeraar met de meest uitgebreide dekking houdt het niet langer vol. De aanvullende pakketten worden op 15 april 2007 aangepast. Het hoe, wat en waarom leest u deze maand in onze nieuwsbrief.  

Vrijwel iedere ondernemer met personeel is verplicht een Risico Inventarisatie en Evaluatie te verrichten (RI&E). Daarnaast hebben veel verzekeraars deze verplichting opgenomen in hun aansprakelijkheidsverzekering. Als u deze oefening nog niet heeft gedaan is het nu de hoogste tijd. Lees er ook uw polis eens op na!

De rechtsbijstandverzekering is vaak het onderwerp van gesprek. Is deze verzekering nu nuttig of totaal zinloos? Graag kijken wij deze maand samen met u naar de voor- en nadelen. 

De levensloop regeling krijgt geen vat op de Nederlandse bevolking. Sinds de start op 1 januari 2006 heeft slecht een zeer gering aantal Nederlanders hieraan deelgenomen. Samen met Legal & General kunnen wij u een goede en flexibele oplossing aanbieden. Maak eens een afspraak met ons voor een financieel plannings gesprek.   

Deze maand is Professional Organizer Gerard Sas aan het woord in onze vaste klanten rubriek. Indien u ook graag uw bedrijf wilt presenteren in onze nieuwsbrief, verzoeken wij u contactmet ons op te nemen.  

Wij vertrouwen erop, dat wij u met deze nieuwsbrief van dienst zijn geweest.

Met vriendelijke groet,
Henk Smit.

 Koppelingen naar de onderwerpen in deze Nieuwsbrief:


Wijzigingen bij ONVZ Zorgverzekeraar

Verzekeraar ONVZ zal voor alternatieve therapieën, psychologische hulp en fysiotherapie minder gaan uitkeren. ONVZ is daarmee de eerste zorgverzekeraar die het mes in het pakket van aanvullende ziektekosten zet.

Had ONVZ dat niet eerder kunnen zien aankomen?
‘Wij hebben in 2006 bij de start van de nieuwe basisverzekering 190 duizend nieuwe verzekerden gekregen, tegen 110 duizend overstappers’, zegt woordvoerder Bart Jochems. ‘Een groep van zo’n 10 tot 20 duizend verzekerden van deze nieuwkomers blijkt extreem veel te consumeren. Dat was niet te voorzien. Hun declaratiegedrag dwingt ons de polisvoorwaarden voor aanvullende verzekeringen per direct aan te passen.

Wat gaat ONVZ precies veranderen?
ONVZ bood tot dusver ongelimiteerde vergoeding voor aanvullende verzekeringen zoals alternatieve geneeswijzen, fysiotherapie en paramedische zorg. Vanaf 15 april gelden plafonds voor het aantal behandelingen of het maximaal te declareren bedrag per jaar, waarmee de voorwaarden nu vergelijkbaar zijn met die van andere verzekeraars. Vergoeding voor bijvoorbeeld alternatieve geneeswijzen, is nu gebonden aan een maximum van 1.000 euro per jaar. Bovendien moet de behandeling zijn verricht door een erkend arts.

Volgens de koepelorganisatie Zorgverzekeraars Nederland is dit een ‘uniek geval’. Andere verzekeraars zijn niet van plan tussentijds hun polisvoorwaarden te veranderen. Dat is ook niet nodig, denkt Hilhorst. ‘Veel verzekeraars hebben hun aanvullende pakketten met ingang van dit jaar al uitgekleed of de premie opgehoogd vanwege de toegenomen schadelast.’

De nieuwe dekking zou op 15 april ingaan. ONVZ heeft ongeveer 450.000 verzekerden. Kijk voor meer informatie ook op de site van ONVZ.

Klik hier om voor het maken van een afspraak                                           top


Risicoinventarisatie en evaluatie 

Een ondernemer loopt risico’s; dat weet u als geen ander. Het product waarin u investeert, moet aanslaan. Uw klanten moeten betalen, er moet niet ingebroken worden in uw bedrijf. Allemaal risico’s. Dat hoort nu eenmaal bij het ondernemerschap. Zolang alles goed gaat, verdient u er met uw personeel een aardige boterham mee.

Maar wat als er plotseling een ongeval met een machine gebeurt? Een medewerker gevaarlijke stoffen binnenkrijgt? Of als iemand uitvalt omdat hij of zij te zwaar werk heeft, of te veel? Dan staat de productie stil, of u moet ‘t met een persoon minder doen. Daar komen nog de reparaties en ziektekosten bij.

Met een RI&E zet u deze risico’s op een rij. Zo kunt u ze gericht aanpakken!
Een RI&E is eigenlijk twee dingen: een LIJST met alle risico’s in uw bedrijf, en een PLAN voor het oplossen ervan. Met die twee kunt u de risico’s voor uw personeel en uw bedrijf terugdringen. En dus ook het financiële risico.

Ingewikkeld? Dat valt mee. U moet er gewoon even voor gaan zitten. Belangrijk is de RI&E wél. Zo belangrijk dat de overheid hem verplicht heeft gemaakt voor vrijwel alle ondernemers met personeel.

Uw medewerkers, uw brancheorganisatie, de arbodienst, een arbodeskundige en de overheid kunnen u helpen. Met voorbeelden, advies en antwoorden.


Rechtsbijstandverzekering: nuttig of niet ?

Is een rechtsbijstandverzekering voor uw bedrijf interessant? Welke zaken worden gedekt en wat wordt meestal uitgesloten? Een rechtsbijstandverzekering kan u bijvoorbeeld te hulp schieten bij problemen bij de huur van uw pand of de aankoop van zaken. Ook kan deze verzekering u helpen bij personele problemen of incasso aangelegenheden. De polis dekt echter niet alles. De volgende kwesties vallen buiten de dekking:

  • lopende zaken;   
  • belastingzaken;
  • het aantrekken van krediet, het kiezen van belleggingsvormen en ook het voorkomen van een faillissement; 
  • geschillen inzake merken-, auteurs- en octrooirechten.

De volgende zaken vallen meestal wel onder de dekking:

  • onrechtmatige daad acties (iemand heeft u schade toegebracht);
  • geschillen met betrekking tot verzekeringen, onroerende zaken, inkopen en investeringen;
  • strafzaken;
  • personeelszaken;
  • geschillen met uw buren.

Een belangrijk onderdeel van deze verzekering is het verkrijgen van een juridisch advies (zelfs op zaken die uitgesloten zijn). De premie is afhankelijk van uw onderneming. De minimum jaarpremie bedraagt ca. euro 150,--. Dit staat gelijk aan het gemiddelde uurtarief van een advocaat. Een juridisch medewerker van een verzekeraar probeert altijd eerst de zaak 'in der minne' te schikken. De verzekeraar beslist in principe ook of er verder geprocedeerd wordt. In tegenstelling tot vrije advocatuur verliest u dus de controle over de zaak. Vanzelfsprekend kunt u er ook voor kiezen om van beide oplossingen gebruik te maken. Quorim werkt samen met alle aanbieders van rechtsbijstandverzekeringen en heeft daarnaast samenwerkingsverbanden met advocaten.


Klik hier voor het maken van een afspraak                                               top

Legal Levensloop , tijd maken om te leven

U droomt er wel eens van: eerder stoppen met werken of bijvoorbeeld een sabbatical opnemen om inspiratie op te doen voor de volgende fase van uw leven. Vanaf 1 januari 2006 kunnen alle werknemers én DGA’s in Nederland middels de nieuwe ‘Levensloopregeling’ fiscaal aantrekkelijk sparen om in de toekomst een periode van onbetaald verlof te financieren. Quorim maakt hiervoor gebruik van de levensloop regeling van Legal & General.  Met Legal Levensloop kunt u optimaal gebruik maken van deze regeling. Heeft u ervoor gekozen per jaar te betalen, dan wordt uw premie onder aftrek van vaste transparante aankoopkosten voor 100% belegd. Elk jaar opnieuw kunt u bepalen hoeveel u wilt storten.

Met Legal Levensloop heeft u keuze uit ruim zestig beleggingsfondsen waaronder aandelen-, rente-, onroerend goed-, index tracking- en obligatiefondsen. Hiermee kunt u middels uw gekozen risicoprofiel invloed uitoefenen op het beleggingsresultaat.

Liever een gegarandeerd eindkapitaal? Zeker weten!
Zeker weten is de beste garantie. Anders dan bij een beleggingsrekening van een bank bieden we u ook de mogelijkheid om te kiezen voor een gegarandeerd rendement tussentijds of op de einddatum.

Wat wordt er uitgekeerd en wanneer?
Op de einddatum wordt bij in leven zijn de volledige waarde van uw depot uitgekeerd. Komt u onverhoopt te overlijden, dan wordt 90% van de depotwaarde uitgekeerd aan uw nabestaanden. En dat is een geruststellende gedachte.

klik hier  voor het maken van een afspraak met onze adviseur                    top


Quorim relatie aan het woord: Gerard Sas

Gerard Sas, Professional Organizer.

Samen met een Professional Organizer verandert u een chaotische, onoverzichtelijke of stress-verhogende situatie in een gestructureerde, overzichtelijke en aangename nieuwe situatie. Hoe werkt dat dan?

  • Snel, ik zorg dat het tempo er in komt EN blijft.
  • Met gewenst resultaat, ik geef u geen kans meer om te vluchten, de tijd van smoesjes en uitvluchten is voorbij.
  • Blijvend, u bouwt een nieuwe situatie waarmee u zo tevreden bent, dat u niet meer terug wilt naar "vroeger".
  • Constructief, ik bewaak de procedure en zorg dat u volgens uw eigen logica, systematisch te werk gaat.

Wie zijn mijn klanten?In feite kan het iedereen zijn. Meestal drukke ondernemers entweeverdieners. Vaak mensen die een "life-event" achter de rug hebben zoals een scheiding, ontslag, overlijden enz. Ik kom op plaatsen die mensen vaak voor anderen verborgen houden. Dat klinkt geheimzinnig, maar betekent niks anders dan dat mensen zich schamen voor datgene waarmee ik ze help. Mijn vraag is. Wil je je schamen voor wat je nu beleeft, OF voor dat je er niets aan doet? Besef dat dingen goed regelen een vaardigheid is. Je kunt het leren. Doe het met een professional. Dat scheelt tijd en stress. Het is echt waar, na een uur samenwerking verandert de schaamte meestal in trots. 

Aan wat voor soort praktijksituatie moet u denken?
A. overzichtelijk EN overdraagbaar maken van een werkplek
B. opzetten van een administratie
C. opruimen/uitruimen van een woning
D. ondersteuning bij algemene bedrijfszaken
E. inzichtelijk maken van geldzaken

Eens een keer flink de bezem door een gezin of bedrijf doet wonderen. Op dit moment werk ik b.v. 1 dag in de week vast voor 1 bedrijf. Zij hebben het veelL te druk voor diverse algemene zaken zoals RI&E, VCA, ingewikkelde correspondentie, werkplaats reorganiseren, opzetten van onderhoudsschema's, enz. Vanaf de eerste dag heb ik de sleutel en dat werkt. Een bijkomend effect is dat er soms "oud zeer" verdwijnt. Ik kom als buitenstaander om een specifiek probleem op te lossen en word niet gehinderd door historie. Als ik merk dat er van verschillende zijden verschillende informatie komt, ga ik met partijen om tafel voor een oplossing. Dat lucht op.

Graag kom ik bij u langs voor een gratis intake.

Georganiseerde groeten,

Gerard Sas
www.gspo.nl                                                                                           top

Klik hier voor het maken van een afspraak of kijk op deze internetsite         top
Direct contact Stel uw vraag Afspraak maken

Welkom bij Quorim

De oorsprong van Quorim gaat vele jaren terug. De rechtsvoorgangers zijn al in de jaren zeventig begonnen met het adviseren van bedrijven en particulieren. Op onze site treft u regelmatig nieuwsonderwerpen aan die u als particulier of als bedrijf kunnen helpen bij het maken van uw keuzes. Wij adviseren ondernemers en particulieren op het gebied van risicobeheer en verzekeringsoplossingen. 

Sinds 2023 maakt Quorim onderdeel uit van Summa Groep.

Contact

Quorim BV

Pettelaarpark 110 (hoofdkantoor)    

5216 PS  's-Hertogenbosch

Tel: 088-7654054
Fax: 088-7654099
info@quorim.nl 

Direct contact

Telefoon

088-7654054

E-mail

info@quorim.nl


Adresgegevens

Vestiging 's-Hertogenbosch

Pettelaarpark 110 (hoofdkantoor)    

5216 PS  's-Hertogenbosch

Vestiging Ekkersrijt
Ekkersrijt 4607
5692 DR Son en Breugel


Openingstijden

Van maandag t/m vrijdag geopend
van 08.30 uur tot 17:30 uur *

Stel uw vraag

Wij staan u graag te woord! Vul uw vraag en gegevens in en wij reageren zo snel mogelijk.

Afspraak maken

Direct contact
Stel uw vraag
Afspraak maken
Top