Klacht advieskosten
07-08-2017Sinds de invoering van het provisieverbod voor complexe financiële producten in 2013, worden advieskosten rechtstreeks bij de klant in rekening gebracht. De (geschatte) hoogte van deze advieskosten wordt vooraf vastgelegd in een overeenkomst van opdracht. U heeft inzage in de hoogte van de advieskosten middels de Quorim Dienstenwijzer. De afspraken worden vastgelegd in het Dienstverleningsdocument.
Soms liggen de kosten niet exact van tevoren vast, omdat de hoogte afhankelijk is van het achteraf vastgestelde aantal uren dat de adviseur bezig is geweest met zijn advies. Soms is een klant ontevreden over het gegeven advies. De klant wil dan de advieskosten niet betalen. In sommige gevallen blijkt dat terecht. Wanneer een klant een klacht heeft over het gegeven advies of de werkwijze van de adviseur, dan moet de klant die klacht eerst bij de (werkgever van) die adviseur indienen. Als dat niet leidt tot een bevredigend resultaat, kan de klant de klacht indienen bij het Kifid.Als het Kifid een uitspraak doet, is die openbaar.
Terug