Klant waardeert intermediair
14-11-2013Wel willen klanten dat hun adviseur meer proactief contact opneemt. De meerderheid van de consumenten vindt proactief adviseren bij wijziging van de levenssituatie de meest waardevolle dienst. Klanten geven hun eigen intermediair een nog hoger cijfer: gemiddeld een 8,0. Drie op de vijf zou hem aanbevelen bij anderen. Hoewel driekwart van de ruim 2.900 ondervraagden niet weg wil bij zijn huidige adviseur, vindt 56% wel dat die zich niet onderscheidt van andere financieel adviseurs.
Contact
Klanten geven hoog op over de klantvriendelijkheid en de contactmogelijkheden van het intermediairbedrijf waar zij zaken mee doen. Beide aspecten worden gewaardeerd met een 8,2. Ruim de helft heeft minimaal een keer per half jaar contact met zijn intermediair. Wel vindt een op de drie klanten dat het intermediair vaker contact met hen zou moeten opnemen; 81% neemt zelf het initiatief tot contact. Vooral klanten met bancaire producten als hypotheken zouden graag vaker iets horen van hun adviseur. Er is vooral behoefte aan proactief advies over de gevolgen van wijzigingen in de leefsituatie (58%), een jaarlijkse controle van de lopende producten (57%) en een jaarlijkse afspraak om de producten af te stemmen op de eigen wensen (54%). Een persoonlijke mail heeft de meeste voorkeur; advies via de webcam zien de meeste klanten niet zitten.
Terug